החלפת שתלי סיליקון בשומן עצמי אלטרנטיבות לשתלים

בשני העשורים האחרונים התבצעו הגדלות חזה רבות מאוד באמצעות שתלי סיליקון. זהו אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר גם בארץ וגם במדינות אחרות ברחבי העולם, בעיקר בזכות אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו ושביעות הרצון של המטופלות בעקבותיו. מצד שני ישנם גם מקרים שבהם כעבור מספר שנים מתעורר רצון או נוצר צורך להחליף את השתלים. כשזה המצב, יש מספר אופציות ואחת מהן היא החלפת שתלי הסיליקון בשומן עצמי. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות רלוונטיות כמו מתי כדאי להחליף שתלי סיליקון, מהם היתרונות והחסרונות של השומן העצמי כתחליף לשתלים ומהן האפשרויות הנוספות כשמוציאים מהחזה את השתלים הקיימים.

באילו מקרים מתבצעת החלפת שתלי סיליקון?

יש שני סוגים של סיבות לביצוע החלפת שתלי סיליקון בשומן עצמי או בדרכים אחרות: אסתטיות ורפואיות.

בהיבט האסתטי כדאי לזכור שבני אדם משתנים לאורך השנים. הטעם מתעדכן וכך גם ההעדפות האסתטיות – כך שמספר שנים אחרי הגדלת חזה מוצלחת שהובילה לשיפור ממשי בדימוי העצמי ייתכן רצון בשינוי נוסף.

סיבות רפואיות אפשריות הן קרע באחד השתלים, דליפת סיליקון או קופסית (רקמה צלקתית שמתפתחת סביב השתל ושעלולה להיות נוקשה ומכאיבה). בנוסף מומלץ לבחון את מצבם של שתלים מדגמים ישנים יחסית אחרי שעוברות 10 שנים ממועד ההגדלה. בחלק מהמקרים ההמלצה תהיה להחליף את השתלים שהתיישנו והתבלו.

היתרונות והחסרונות של שומן עצמי כתחליף לשתלי סיליקון

שומן עצמי משמש ברפואה האסתטית למספר מטרות. בפרט מתבצעות הזרקות שומן לפנים כדי למלא אזורים שהידלדלו עם השנים ולטשטש קמטים. התוצאה של הזרקה כזו היא הצערת פנים משמעותית. הזרקת שומן עצמי לשדיים לאחר שהוצאו מהם שתלי הסיליקון מאפשרת להוסיף נפח לחזה, וכך להעניק לאזור הזה את המראה המבוקש גם בלי שתלים.

יתרון משמעותי של פעולה זו הוא הקליטה הטובה של חומר המילוי. הסיבה לכך היא שהשומן נלקח מאזורים אחרים בגוף, כך שלא מדובר בחומר זר. עוד יתרון הוא המראה הטבעי והמגע הנעים של השדיים לאחר שמולאו בשומן עצמי.

מצד שני חשוב לקחת בחשבון שמדובר בהליך כירורגי כפול למעשה – גם לקיחת השומן מהאזור התורם וגם הזרקתו לחזה. כשהמטופלת מבקשת להגדיל את החזה במידה משמעותית יחסית, יש כמובן צורך בכמות גדולה של שומן, ולא תמיד אפשרי מבחינה כירורגית לשאוב את הכמות הנחוצה.

איך לבחור את הטיפול המיטבי עבורך?

כשאישה רוצה להחליף שתלי סיליקון – גם עקב נסיבות בריאותיות וגם בשל רצון לשינוי המראה – האלטרנטיבה לשומן העצמי היא הנחת שתלים חדשים. גם לפעולה זו יש יתרונות, ובפרט היכולת ליצור מראה מדויק לחלוטין גם מבחינת הממדים וגם מבחינת הצורה של החזה, אבל גם חסרונות – כאמור סיכון לדליפות סיליקון, קרע בשתל וקופסית.

בהתאם מומלץ להגיע למומחה לכירורגיה פלסטית בעל ניסיון רב בהחלפת שתלים בחזה. מומחה שכזה יוכל לבחון את המצב הקיים, להקשיב לרצונות שלך ועל סמך כל המידע הרלוונטי להציג תמונת מצב מפורטת ומדויקת – בהתאם למאפיינים הספציפיים שלך.

כירורג פלסטי מיומן גם יבצע את הפעולה הנבחרת – בין אם החלפת שתלי סיליקון בשומן עצמי ובין אם הנחת שתלים חדשים בכיס הקיים – באופן הבטוח ביותר, וכשהתוצאות הן המרשימות ביותר האפשריות.

אולי יעניין אותך גם

תיאום פגישת ייעוץ

בוקר

צהרים

ערב

לפגישת ייעוץ