ניתוח חזה
החלפת שתלים לגודל קטן יותר

אנחנו חיים במציאות דינמית מאוד, ולכן גם אוהבים ואוהבות לשנות. לפעמים מדובר על שינוי מקום עבודה, במקרים אחרים זהו מעבר דירה שמאפשר לנו להתחדש, יש גם מי שמחליפות ומחליפים בן/בת זוג – וגם את גודל החזה אפשר לשנות בכל נקודת זמן. כאן בעמוד תוכלי למצוא תשובות לשאלות הנפוצות ביותר בנושא זה: באילו מקרים כדאי לבצע החלפת שתלים לקטנים יותר? מה כולל התהליך? מהם הדגשים החשובים ביותר לקראת הניתוח ולאחריו? ועוד.

באילו מקרים מתבצעת החלפת שתלים לקטנים יותר?

יש שלוש סיבות עיקריות לבצע החלפת שתלים לקטנים יותר. סיבה אחת היא העדפה אסתטית. מי שהגדילה את החזה שלה בהחלט יכולה כעבור 5 שנים, 10 שנים ואפילו שנתיים להחליט שהיא מעדיפה חזה קטן יותר מזה הקיים. בהקשר זה כדאי לדעת שבעבר הגישה הרווחת בניתוחי הגדלת חזה הייתה שתלים גדולים ובעלי נוכחות בולטת מאוד, בעוד שבשנים האחרונות השתנתה האופנה וכיום ההעדפה היא לשתלים שמגדילים כמובן את החזה אבל משמרים מראה טבעי.

מצב שני שבו כדאי לשקול החלפת שתלי סיליקון לקטנים יותר הוא כשהחזה הנוכחי מכביד. באופן טבעי ככל שהחזה גדול יותר כך הוא גם כבד יותר, והתוצאה עלולה להיות כאבי גב, כאבים בכתפיים (בגלל הלחץ של רצועות החזייה) וקשיים לשמור על יציבה נכונה.

סיבה אפשרית שלישית היא התיישנות השתלים. באופן עקרוני מומלץ לכל מי שעברה ניתוח הגדלת חזה להגיע לביקורת אצל כירורג פלסטי מנוסה כעבור כעשור – וייתכן שההמלצה תהיה להחליף את השתלים שכמו כל פריט כמעט מתיישנים עם השנים. כשבכל מקרה נדרשת החלפה, תוכלי לנצל את ההזדמנות ולהתאים את גודל השתלים החדשים למי שאת כיום, ובהחלט יכול להיות שנפח צנוע יותר יוביל למראה המחמיא ביותר.

כיצד מתבצע ניתוח החלפת שתלי סיליקון בקטנים יותר?

ניתוח החלפת שתלים לקטנים יותר כולל 3 פעולות: הוצאת שתלי הסיליקון הקיימים, הכנסת השתלים החדשים והרמת חזה. הרמת החזה נדרשת בגלל הפער בין גדלי השתלים, ובלעדיה יתקבל מראה נפול ומן הסתם לא מחמיא. כירורג פלסטי מיומן לוקח זאת בחשבון כבר בשלב התכנון, וזהו אחד השיקולים הרלוונטיים לבחירת גודל שתלי הסיליקון החדשים.

דגש נוסף בתכנון ההליך הכירורגי הוא המיקום המדויק של השתלים הקטנים יותר בתוך הכיס שקיים בבית החזה. בחירה זו משפיעה על המראה הסופי לא פחות מגודל השתלים. בכל מקרה הניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה ואורך כ-90 דקות בממוצע.

מה כוללת ההיערכות לניתוח וכמה זמן אורכת ההחלמה?

ההיערכות לניתוח החלפת שתלים בקטנים יותר כוללת את מפגש הייעוץ שבו מתקבלות כל ההחלטות החשובות הנ”ל ובדיקות רפואיות הכרחיות. בין השאר תתבקשי לעבור בדיקות דם ובחלק מהמקרים גם א.ק.ג או צילום חזה. כמו לפני כל ניתוח פלסטי יש להפסיק להשתמש בתרופות ובתוספים שמדללים את הדם וכמובן להימנע מעישון.

במרבית המקרים אין צורך באשפוז אחרי החלפת שתלים לקטנים יותר, ולאחר 3-4 שעות של השגחה והתאוששות תוכלי לחזור הביתה. ההחלמה אורכת שבוע עד 10 ימים, כשתופעות הלוואי העיקריות הן כאב מסוים (שניתן לפוגג עם משככי כאבים) ואי נוחות באזור המנותח. המראה החדש מתייצב סופית תוך כ-3 חודשים.

תיאום פגישת ייעוץ

בוקר

צהרים

ערב

לפגישת ייעוץ